De Visvoer Webwinkel is een online winkel voor vissenvoer en nog zoveel meer. De naam van de winkel is misschien niet meer helemaal relevant sinds dat het bedrijf een manusje van alles is geworden. Echter de naam is bekend in de aquarium scene en ze zijn een bekend gezicht op de Nederlandse aquariumbeurzen. Laten we hun winkel eens onder de loep nemen.
De website van de Visvoer Webwinkel is gemaakt voor op de computer maar werkt ook redelijk op de mobiele telefoon. Op welk platform je de website ook bekijkt het is bijna direct duidelijk hoe je over de website moet navigeren. Dit kan ook eigenlijk niet anders met dubbele navigatie op de website.
Wat ooit begonnen is met simpel vissenvoer is uitgelopen tot een aquarium producten website van formaat. Tegenwoordig voeren ze grote merken als: ADA, Repashy, GlasGarten en Tropica. Maar ook de minder bekende merken in de Nederlandse aquarium gemeenschap zoals bijvoorbeeld: Lowkeys, EBI-line, Aqua Noa en Aqua Eden. Ze maken er bijna een sport van om de wat bijzondere merken aan de man te brengen. Iets wat wij alleen maar kunnen beamen. Vaak zijn deze merken al bewezen in Azië maar nog onbekend in Nederland.
We zijn ook bij deze webwinkel weer zeer blij om te zien dat ze laten weten of producten actueel op voorraad zijn, alhoewel dit bij verschillende maten producten nog wel eens fout kan gaan. Hierdoor is het product niet bestelbaar ook al is een bepaalde maat aanwezig (volgens de website). Dit is waarschijnlijk een fout op de website. Onze ervaring is dat producten meestal binnen 24 verstuurd worden en dat je ze binnen 48 uur in je bezit hebt. Vooral handig wanneer je een product met spoed nodig hebt zoals bijvoorbeeld filtermateriaal, filters of medicatie.
Hun thuisbasis bevindt zich in Berlicum waar ook na afspraak producten zijn af te halen. Verzenden is natuurlijk ook geen probleem. Tot twee kilo kunnen producten (als de maat het toelaat) verstuurd worden in een envelop. Deze kosten kunnen oplopen tot € 3,84. Alles wat hierboven ligt in gewicht of een te grote maat heeft voor de brievenbus gaat via de pakketpost. De kosten voor verzending op deze wijze liggen op een schappelijke € 4,99. Ook is verzending binnen de EU mogelijk.
Aftersales en service is bij hun goed geregeld. Ze zijn actief met het beantwoorden van zowel email als berichten op Facebook. We zijn niet anders gewend dan dat het tweemans team haar uiterste best doet de klant gelukkig te maken. Voor op- en aanmerkingen staan ze altijd open. Ze proberen de kwaliteit altijd hoog te houden (ook met de planten) en lijken te streven naar blije klanten en aquarium bewoners.